Povratni linkovi – izgradite svoje veze, povežite svoj sajt i svet.

Povratni linkovi (Backlinks), su direktne veze – linkovi koji sa drugih sajtova vode na vaš.

Veoma su važni za pozicioniranje na pretraživačima (Google, Bing, Yandex…), i zahtevniji su deo SEO-a (Off Page SEO). Presudni su za „DomainRank“, „Autoritet sajta“… kao i još neke važne ocene web mesta.

Ovim pojmovima baviću se u nekim malo „tehničkijim člancima“ a ovde ću pokušati maksimalno pojednostaviti priču. Želim naglasiti važnost i marketinšku i poslovnu vrednost ovih veza. Ona može biti zaista velika, ponekad nemerljiva.

Povratni linkovi – vrednost, vrste, izgradnja

Ova vrednost najviše zavisi od vrste povratnih linkova, odnosno od mesta i relevantnosti samog izvora. Kao i preporuke u bilo kojoj oblasti života, ni web preporuke namaju istu „težinu“. Naravno da nije svejedno, ko vas preporučuje!

Kako linkovi čine web povezanim, pogledajte više u tekstu o ulozi i vrstama linkova.

Kao i u stvarnom životu, veze su veoma važne i u njegovom ogledalu-webu. Naše veze su zapravo svi oni koje poznajemo. Posebno su važne ako te osobe ili entitete, na neki način i preporučujemo.

Svaka naša preporuka jedan je dodatni „glas“, za našeg mehaničara, zubara, frizera, web dizajnera… Ako su te preporuke dobre, nama se obrate i drugi put…

Povratni linkovi su takve preporuke, samo ovaj put idu od sajta do sajta a ne „od usta do usta“.

Pretraživači (Google) takve glasove sakupljaju u ogromnom broju, i daju svoje predloge kao odgovore na vaše upite. Pošto to rade veoma dobro, ljudi su zadovoljni i pitaju ih sve više.

Citat studenta u seminarskom radu nema istu težinu kao citat u diplomskom, ipak ono što se zaista broji kao referenca je citat u objavljenom naučnom radu. Preporuka akademika nosi posebnu težinu… Povratni link je nešto kao citat.
SEO poprilično liči na bodove kod naučnih radova i akademskih zvanja

Postoje ljudi, institucije, sajtovi, brendovi kojima se veruje na reč. To poverenje gradi se dugo a gubi lako. Postoje i oni drugi, čija prepruka nam nije previše značajna.

Postoje nažalost i neke veze koje nas preporučuju u „lošem svetlu“ i prave štetu našaoj reputaciji. Pravljenje štete konkurenciji, nije baš tako retka aktivnost na webu.

Ozbiljnu štetu možemo napraviti i sami, iz neznanja, nestrpljenja ili gluposti. Bilo da neke od black hat SEO tehnika pokušamo sami ili platimo „majstore“ da nam naprave ovakvu štetu.

Održavanje dobre reputacije donosi i potrebu za uklanjanjem loših linkova koji vode do naših sajtova. Uklanjanje loših, štetnih ili slomljenih linkova deo je naše usluge: održavanje web sajta.

Povratni linkovi – izgradite svoje veze

Gradnja povratnih linkova, nije aktivnost koja se može vremenski ograničiti. Odnosno čak i neka vrsta kampanje daje samo ograničene rezultate a kontinuitet aktivnosti je veoma važan.

Dakle ovo je aktivnost koja ima trajni karakter i u velikoj meri njenoj uspešnosti doprinosi, sticanje organskih i spontanih preporuka.

Povratni linkovi – izgradite svoje veze
Povratni linkovi – izgradite svoje veze, povežite svoj sajt i svet.